Sådan får du flere gæster i restauranten

Altafgørende for at holde liv i restauranten er en stor kundeskare – jo større efterspørgsel hos kunderne, des mere kommer der gang i økonomien og væksten. For netop at holde kunderne glade og tilfredse, så de får lyst til at komme igen, og restauranten får et godt ry, er der nogle generelle områder, der er med til at afgøre kundernes tilfredshed og i sidste ende restaurantens omsætning. Ved hjælp af følgende overvejelser kan du blive klogere på, hvordan du får flere gæster i restauranten.

Gør indretningen til et godt førstehåndsindtryk

Som det er, når vi møder nye mennesker, er det ligeledes, når vi møder nye steder – et godt førstehåndsindtryk betyder utroligt meget. Indretningen er som regel det første, man lægger mærke til, når man træder ind i et rum, og den er med til at definere restauranten som helhed. I samme grad som indretningen synes rodet eller uharmonisk, vil førstehåndsindtrykket også blive tvivlsomt. En stor del af oplevelsen, når man tager ud og spiser er at sidde sammen i gode, behagelige rammer. Eftersom indretningen i et rum i høj grad er med til at skabe en varm og god stemning om bordet, er det derfor vigtigt at prioritere en harmonisk indretning, hvor der er sans for farver og detaljer.

Interiør er lige så vigtigt i denne sammenhæng – eksempelvis kan designet af restaurantborde være med til at udtrykke den bestemte stil, man ønsker sin restaurant skal være kendetegnet af. Samtidigt kan forskellige designs af eksempelvis restaurant borde også være med til at skabe illusionen om et større rum, hvis der er trangt, eller omvendt give mere fylde til rummet, hvis der er meget plads. Du kan læse mere om restaurant inventar såsom borde på følgende side: https://restaurantinventar.dk/kategori/indendoers-moebler/borde-bordplader-understel/.

Afprøv nye initiativer

En god måde at skabe vækst på er ved at prøve noget nyt i restauranten. Her er det kun fantasien, der sætter grænser. Måske er det en ændring i menuen, et specialtilbud, der varer ugen ud, eller en konkurrence, hvor man kan vinde en romantisk middag for to. Fælles for de kreative initiativer er, at de tiltrækker nye og flere kunder, som bliver nysgerrige og positivt stemte, når de ser et godt tilbud eller vinder en gratis middag. Du behøver ikke at ændre hele restaurantens koncept, men lidt kan gøre meget, når det gælder nye initiativer. Opmærksomheden omkring dem er rigtig god reklame, der ikke virker forcerende, men som tværtimod er indbydende og giver kunden endnu større grund til at besøge din restaurant fremfor en anden.

En særligt effektiv måde at gøre opmærksom på sig selv er ved at informere om nye initiativer såsom konkurrencer og lignende på de sociale medier. I kraft af, at langt størstedelen af befolkningen gør brug af sociale medier, er der også mange potentielle kunder at hente, hvis du skaber positiv opmærksomhed om din restaurant på disse medier. Reagerer nogen positivt på din restaurant på de sociale medier, vil vennerne til denne person også kunne se, at vedkommende har reageret positivt på restauranten. På den måde nås flere potentielle kunder, som kan ende med at blive til flere gæster i restauranten.